Hvide Sande Skoles akkreditering gælder fra den 15.02.2022 til den 31.12.2027

Erasmus - mål;

• At det vi vil opnå ved samarbejdet er succesfuld inklusion og social integration. Grundet elevernes forskellighed og den stigende inklusion og indførsel af mellemformer står vi over for en situation på vores skoler, der kræver nytænkning hos vores lærere og øvrige pædagogiske personale for at skabe passende læringsforhold for vores elever og skolers liv. Formålet er at støtte lærere og pædagogerne i at inddrage, motivere og skabe en identitetsfølelse på hele skolen, for alle elever med deres styrker og svagheder. Derfor har vi valgt, at der kan foregå udveksling af lærere mellem europæiske skoler således, at vi kan hente erfaringer ind fra andre skoler i Europa hvor man lykkedes.
  • At skabe rum for at vores lærerkolleger og deres respektive kontaktpersoner på partnerskolen kan udveksle erfaringer. For at gøre dette skal de dele deres ekspertise. Det giver som udgangspunkt impulser til en fælles indsats for at udvide udbuddet af kurser i fx tysktimerne. Denne udveksling bidrager til kvalitetssikring. Vi har derfor valgt, at man som lærer kan tage kurser i andre europæiske lande.
  • At gennem udveksling får eleverne en dyb indsigt i tysk kultur og dens levende historie. Udover at lære og styrke det tyske sprog oplever eleverne på egen hånd, hvordan livet er i Tyskland. De lærer om den tyske og europæiske kulturarv ved at kunne besøge den og dermed praktisere deres teoretiske viden på stedet. Dette resulterer i et varigt vidensgrundlag. Samtidig vil eleverne rapportere og udveksle ideer med kammerater på skolen og evt. i omegnen. Efterfølgende årgange kan derved gøres nysgerrige. Det betyder at der er udveksling af elever mellem europæiske lande, her eks.vis studieture i Tyskland.

Erasmus Akkreditering

Shape Created with Sketch.