UU vejledning

UU-vejlederen forestår en generel orientering i overbygningen om uddannelsesmulighederne efter grundskolen. Herunder Uddannelsesaften på skolen for 8. - 9. klasses elever med besøg fra forskellige uddannelsesinstitutioner.

UU-vejlederen forestår tilmelding til Skills, introkurser, brobygning og erhvervspraktik.

Skolen og UU samarbejder om Uddannelse og Job for 7. - 9. klasse.

Skolen foretager uddannelsesparathedsvurdering af eleverne i 8. klasse. UU og skolen samarbejder herefter om at vejlede/hjælpe de ikke-uddannelsesparate.

UU-vejlederen tilbyder vejledning om uddannelses- og jobmuligheder for unge op til 25 år.

Når du er under 18 år, er det vejlederens opgave at kontakte dig, hvis han får kendskab til, at du ikke er i gang. Vi kan så i fællesskab se på mulighederne for uddannelse og job.

Find din vejleder på:  www.uu-rksk.dk