Skoleindskrivning

Skoleindskrivning - indskriv dit barn til skolestart

Hver skole har sit eget distrikt og børn, der bor i dette distrikt, har ret til at blive indskrevet i distriktsskolen. Folkeskoleloven giver dog mulighed for, at man kan vælge en anden skole end distriktsskolen – frit skolevalg.

Skolerne i Ringkøbing-Skjern Kommune har digital skoleindskrivning for kommende 0. klasser i perioden 22.01.24 til og med 05.02.24. Hvis dit barn skal gå i en friskole, bedes du også indberette det på digital skoleindskrivning.

Hvis dit barn er født i 2018 eller er fra 2017 og ikke allerede er startet i 0. klasse vil du få en personlig indbydelse fra skolen i dit skoledistrikt.

Modtager du ikke en indbydelse er det vigtigt, at du selv kontakter distriktsskolen eller Ringkøbing-Skjern Kommune, Dagtilbud og Undervisning, Dyrvigsvej 9, 6920 Videbæk, telefon 99 74 13 31.

I forbindelse med den digitale skoleindskrivning til 0. klasse skal der også ske indskrivning til skolefritidsordning eller børnehus, hvis dette ønskes.
Vær opmærksom på, at hvis du indskriver dit barn på en anden skole end distriktsskolen, kan du ikke indskrive til SFO på denne skole, det skal du gøre via Digital Pladsanvisning.

Skoleudsættelse

Det er muligt at søge om skoleudsættelse for dit barn.